ggg ggg ggg ggg ggg

Droga asfaltowa dla Brudek Starych (26.02.2013)

Podpisanie w dniu 20 lutego 2013 r. umowy na przebudowę drogi gminnej przyjęte z wielką radością przez władze samorządowe Gminy Wąsewo. 

Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska i wójt gminy Wąsewo Rafał Józef Kowalczyk 20 lutego 2013 r. w Urzędzie Gminy Wąsewo podpisali w obecności skarbnik Anny Budniak oraz przewodniczącego Rady Gminy Krzysztofa Gałązki, radnego Waldemara Brylaka i pani sołtys wsi Budki Stare Iwony Krupińskiej, umowę na dofinansowanie inwestycji pn. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Brudki Stare na odcinku w km 0+000,00 do 1+818,50”.
 Inwestycja jest współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu III „Regionalny system transportowy” Działanie 3.1 „Infrastruktura drogowa” (drogi gminne) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Wniosek na dofinansowanie projektu „Przebudowa drogi gminnej Nr 261022 W droga krajowa Nr 60 – Brudki Stare na odcinku 0+000,00 do 1+818,50” został złożony w ramach konkursu zamkniętego RPOWM/3.1./1/2008 trwającym od 30.06.2008 r. do 13.10.2008 r. Pozytywne zatwierdzenie wniosku nastąpiło 2 października 2012 r.

Całkowity planowany koszt realizacji projektu: 1.247.674,01 zł.
Wysokość kosztów kwalifikowalnych: 1.214.807,60 zł
Wartość dofinansowania z EFRR – 85% tj. 1.032.586,46 zł

Planowana do przebudowy nawierzchnia drogi gminnej Brudki Stare rozpoczyna się od drogi powiatowej nr 4401W Długosiodło – Wąsewo – Czerwin w kierunku drogi krajowej nr 60 przez całą miejscowość o długości 1+818,50 km. Przedsięwzięcie będzie realizowane bardzo szybko od 1 marca, a koniec inwestycji przewidziano na 31 października 2013 r.
W obecnej chwili jest to droga o nawierzchni nieutwardzonej, żwirowej o zmiennej szerokości (od 4 do 5m). Na całym projektowanym odcinku ciągu drogi szerokość pasa drogowego wynosi od 6,5 m do 8 m. W pikietażu 0+500 oraz 0+650 przez istniejącą drogę przepływa woda z pól przyległych. Teren jest mocno nawodniony. Odwodnienie odbywa się poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne na przyległe tereny.
Przebudowa drogi 261022W obejmować będzie zmianę parametrów użytkowych  i technicznych obiektu budowlanego. Poprawa parametrów nastąpi poprzez wykonanie nawierzchni jezdni drogi z betonu asfaltowego, podbudowa z kruszywa łamanego, zjazdów na posesje z mieszanki mineralno- bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego, poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie. Droga stanie się jak określał wójt Kowalczyk, swoistym skrótem do Długosiodła i dalej do Warszawy, który polepszy życie mieszkańców.                                                                                                                                                  „Kwota dofinansowania i dobra współpraca z samorządem województwa i Urzędem Marszałkowskim, aż się prosi o zrobienie wszystkich dróg gminnych” – podsumowywał żartobliwie wójt przed podpisaniem umowy.  Krótko także przedstawił gminę, jej problemy i swoje dotychczasowe działania w pozyskiwaniu środków. Członek Zarządu Ewa Orzełowska podkreślała, że drogi są najważniejsze: „Nie ma drogi – to nie ma świata”. Gratulowała wójtowi inwestycji i deklarowała szeroką pomoc, doradztwo i informacje o następnych możliwościach, naborach oraz programach. Przedstawiała również dobre i niezbyt dobre strony finansowania ze środków unijnych w najbliższej perspektywie. Samorząd województwa widzi niebezpieczeństwo braku pieniędzy na drogi lokalne, ale jak zapewniała, walczą o możliwości przesunięcia środków z Funduszu Spójności i już jest opracowany dla każdego województwa Kontrakt Terytorialny pozwalający najważniejsze inwestycje sfinansować z Regionalnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Spotkanie zakończono uroczystym podpisaniem umowy na dofinansowanie drogi w Brudkach Starych, a następnie zaproszono gościa oraz wszystkie osoby obecne na zwiedzanie nowej hali sportowej.
/J.Cz./  

 

 

Galeria zdjęć

2 114 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
ZTM Warszawa szuka frajera? (19.02.2013)

W 2012 r. za tzw. „wspólny bilet” legionowski Ratusz płacił  miesięcznie 82 tys. zł. W I kwartale tego roku płaci...

Zamknij