ggg ggg

Miasto Ząbki ma nowe logo i hasło promocyjne!

Od niedawna Miasto Ząbki posługuje się obok herbu, także nowoczesnym logo i ciekawym hasłem promocyjnym. Twórcą miejskiego logotypu jest pracownik Urzędu Miasta Konrad Szpakowski.

– Projekt logo został przygotowany w oparciu o trzy elementy charakteryzujące miasto Ząbki. W głównej mierze kształt znaku eksponuje granice administracyjne miasta. Idea znaku została zaadaptowana do formy liścia topoli, widniejącego w herbie miasta, nawiązując do rosnących powszechnie drzew topolowych oraz symboliki życia oraz ochrony środowiska. Elementy użyte do konstrukcji znaku są inspirowane dynamicznymi, ostrymi formami, obrazując oczywiste nawiązanie do nazwy miasta „Ząbki” oraz symbolizujące nowoczesność i dążenie do energicznego rozwoju – wyjaśnia Konrad Szpakowski, pomysłodawca i twórca nowego miejskiego logo. Jednocześnie zwraca uwagę, iż „oprócz wcześniej przedstawionych elementów tj. granic miasta czy liścia topoli, ważnym elementem jest odpowiednia kompozycja kolorystyczna. Symbolika kolorów zastosowanych w logotypie jest silnie powiązana z barwami widniejącymi w herbie”.
– To te kolory są symbolem miasta, kojarzą się z nim. Przewaga koloru zielonego, usytuowanego na skrajnych elementach znaku symbolizuje charakter miasta – położenie pośród otaczających je ogrodów działkowych i lasu oraz historycznej idei „miasta ogrodu”. Elementy, które tworzą znak mają pokazać, że Ząbki to nowoczesne, dynamicznie rozwijające się miasto, mające silny związek z tradycją oraz stawiające na ekologię. Kompozycja znaku sugeruje, że miasto jest przyjaznym miejscem zarówno dla inwestorów, mieszkańców jak też wszystkich gości – tłumaczy Konrad Szpakowski, który jednocześnie jest także autorem hasła promocyjnego: „Miasto Ząbki – tu rodzi się przyszłość”.
Okazuje się, że intrygujące hasło nawiązuje do pozytywnego faktu, który wyróżnia Ząbki na tle całej Polski. Mianowicie, „do najwyższego poziomu dzietności w skali całego kraju, wśród miast”. – Jest to niewątpliwy sukces polityki prorodzinnej władz naszego miasta, dzięki czemu dumnie możemy nazywać się najmłodszym miastem w Polsce. Młode pokolenia to przyszłość! – wyjaśnia Konrad Szpakowski. – Naszemu miastu, jak i każdemu innemu podmiotowi chcącemu się wyróżniać z tłumu potrzebny jest prosty, indywidualny i nieskomplikowany znak, który będzie łatwy do rozpoznania i odróżnienia dla każdego odbiorcy. Odpowiednio skomponowane logo i hasło daje nam całe mnóstwo możliwości marketingowych, pozwala nam w pozytywny, mniej oficjalny sposób promować miasto Ząbki jako dobre miejsce do życia czy założenia rodziny.
Logo dzięki prostszej, nowocześniejszej formie niż herb miasta pozwala nam bardziej elastycznie z niego korzystać np. przy produkcji gadżetów reklamowych czy promowaniu luźniejszych atrakcji miejskich. Jest to narzędzie dające ogromne możliwości. Nie musimy już korzystać z naszego pięknego herbu w mniej oficjalnych okolicznościach.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że przy tworzeniu logotypu, władze miasta postawiły na własny projekt, unikając tym samym niebagatelnych wydatków.
– Koszty tworzenia wszelkich znaków i identyfikacji dla poszczególnych podmiotów, zwłaszcza przy jednostkach publicznych, mogą faktycznie dochodzić do wydawałoby się, absurdalnych kwot. Nie są to oczywiście żadne tajne dane, więc chyba możemy tutaj podać przykłady takie jak logo wraz z identyfikacją wizualną miasta Elbląg 130 tys. zł czy materiały Służby Celnej i Urzędów Kontroli Skarbowej to, bagatela, 220 tys. zł! Władze naszego miasta przedstawiły pomysł, by spróbować wspólnymi siłami stworzyć coś, co będzie oddawało nowoczesny charakter i klimat Ząbek. W tworzeniu tego znaku uczestniczyły osoby tutaj wychowane, które chyba najlepiej potrafią oddać klimat miejsca i włożyć w projekt całe swoje serce. Stworzyliśmy zgrany zespół i udało nam się stworzyć taki znak który, z tego co słyszałem, miał ciepłe przyjęcie wśród lokalnej społeczności. Mam nadzieje, że będzie długo dobrze służył miastu, że spełni swoją marketingową rolę oraz przyniesie wiele korzyści naszej gminie w polepszaniu oraz rozpowszechnianiu wizerunku dobrego miejsca do życia. Uważam, że daliśmy radę! – stwierdza Konrad Szpakowski i trudno się z tym poglądem nie zgodzić.
– Logo zostało już oficjalnie zaakceptowane, więc śmiało możemy używać tego znaku we wszelkich materiałach reklamowych czy gadżetach miejskich. Używamy go już podczas wszystkich możliwych eventów, organizowanych przez miasto lub pod jego patronatem, pojawi się też na bardzo oczekiwanej przez mieszkańców nowej karcie mieszkańca. Zachęcamy również lokalną społeczność oraz przedsiębiorców, aby pomogli nam podnieść poziom rozpoznawalności naszego nowego logo.
Tworzenie dobrego wizerunku Ząbek leży w naszym wspólnym interesie. Chyba nam wszystkim byłoby miło, czy to w Internecie, czy też w innym mieście Polski napotkać coś, co jest w tak oczywisty sposób związane z Ząbkami.

/opr. KW, źródło: Miasto Ząbki/

412 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
%d bloggers like this:
Przeczytaj poprzedni wpis:

Zamknij