ggg ggg ggg ggg

W Łochowie trzy bezkolizyjne przejścia usprawnią komunikację

16 lutego 2017 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały wartą 4,5 mln zł umowę na budowę podziemnego przejścia w Łochowie. W mieście będą jeszcze wybudowane dwa bezkolizyjne obiekty. Modernizacja linii kolejowej zapewni miastu sprawniejszą komunikację.

 

 

lochow (Copy)

 

W Łochowie, w ramach projektu obejmującego prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne jesienią 2018r. zostanie wybudowane przejście dla pieszych pod linią kolejową (ul. Baczkowska i Żeromskiego) oraz przewidziana jest budowa dwóch skrzyżowań bezkolizyjnych.

Przejście pod linią kolejową w ciągu ul. Baczkowska i Żeromskiego, będzie wyposażone w funkcjonalne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Ściany zostaną pokryte powłoką antygraffiti. Przewidziano także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wygodne wejścia do obiektu zapewnią zadaszenia. Będą też dojazdy dla rowerzystów. W wyniku współpracy z samorządami i w ramach Krajowego Programu Kolejowego piesi i rowerzyści zyskają wygodną i bezpieczną komunikację
Wzdłuż drogi krajowej numer 62 powstanie tunel pod torami. W ciągu ul. Polnej będzie wiadukt nad linią kolejową i drogą krajową nr 50. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. analizują oferty, które zostały złożone do obu projektów. Finansowane przewidziano z programu CEF „Łącząc Europę”.

Burmistrz Łochowa Robert Gołaszewski nie ukrywa radości z przyśpieszenia spraw oraz coraz bliższej perspektywy usprawnienia ruchu w Łochowie:
„Z niecierpliwością czekamy na inwestycje drogowe, które obiecano nam przy okazji modernizacji linii kolejowej E75. Niestety, jakoś tak się dziwnie złożyło, że w poprzednim etapie, kiedy ruch pociągów był wstrzymany i uruchomiono komunikację zastępczą wiadukty i tunele powstawały, ale nie na terenie gminy Łochów. Do tego wszystkiego doszły jeszcze zawirowania przy okolicznościach zamknięcia przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Żeromskiego. Poprzez wszystkie te wydarzenia mieszkańcy utracili zaufanie do PKP PLK i przestali wierzyć w to, że wizja prezentowana kilka lat temu będzie wreszcie zrealizowana. Na przestrzeni ostatniego roku wspólnie z wicemarszałek Senatu Marią Koc odbyliśmy wiele spotkań z członkami zarządu PKP PLK odpowiedzialnymi za realizację tych inwestycji. Dopytywaliśmy u samego źródła o harmonogramy oczekiwanych przez mieszkańców przetargów drogowych. W końcu doczekaliśmy się. Podczas spotkania w ubiegłym tygodniu w Warszawie z Prezesem Arnoldem Breschem pojawiły się dobre wieści. Ku naszej radości zostaliśmy poinformowani, że prace z przetargami znacząco przyśpieszyły. Już w czerwcu tego roku rozpoczną się roboty przy budowie przejścia dla pieszych i rowerzystów w miejscu zlikwidowanego przejazdu przy ul. Żeromskiego. W następnym roku ruszą roboty przy budowie wiaduktu w kierunku drogi powiatowej na Brzuzę w miejscowości Jasiorówka oraz budowa tunelu dla samochodów pod rondem i przejazdem w osi DK 62. Zdaję sobie również sprawę, że w czasie budowy będą utrudnienia związane ze zmianą organizacji ruchu, ale tu liczę na rozsądek i cierpliwość naszych mieszkańców i gości. Z naszego punktu widzenia kolejność wykonania tych prac jest dla nas bardzo ważna ze względu na planowaną przez GDDKiA obwodnicę Łochowa. Ma ona być zwieńczeniem wszystkich tych inwestycji na terenie naszej gminy. Jest nadzieja, że za kilka lat korki na skrzyżowaniu /rondo/ DK50 i DK 62 będziemy tylko wspominać.” – podsumowuje burmistrz Łochowa.
Jak informuje Karol Jakubowski rzecznik PKP będzie więcej bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z torami. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A konsekwentnie realizują plany związane z podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa i budową skrzyżowań bezkolizyjnych w miejscach przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki współpracy z samorządami powstaną bezpieczne przejazdy m.in. w Warszawie, Rembertowie i Sulejówku.
W ramach projektów PLK nowe obiekty budowane są na liniach kolejowych wokół Warszawy, w Wołominie, Zielonce i Piasecznie. Takie rozwiązania są także na modernizowanej linii Kraków – Rzeszów m.in. w Tarnowie. Od stycznia kierowcy i piesi w Poznaniu Dębcu korzystają z bezpiecznego przejścia i przejazdu nad linią kolejową. W grudniu PLK otworzyły bezkolizyjny przejazd w Łodzi. Kolejne przedsięwzięcia samorządów i PLK obejmują budowę obiektów w Skarżysku Kamiennej i w Gogolinie. Budowa bezkolizyjnego przejścia kosztuje od kilku do kilkudziesięciu milionów złotych. /Janina Czerwińska/

3 200 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
W RYTMIE DOJRZAŁEGO SERCA

7 lutego 2017 roku w Miejskim i Gminnym Ośrodku Kultury w Łochowie w ramach Łochowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku odbyły się...

Zamknij