ggg ggg ggg ggg

3. Ogólnopolski Festiwal Teatralny BLACKOUT zakończył się sukcesem

W miniony weekend (22-23 kwietnia 2017) w Miejskim Domu Kultury w Wołominie odbył się 3. Ogólnopolski Festiwal Teatralny BLACKOUT. Na wydarzeniu zaprezentowało się jedenaście grup teatralnych z całej Polski. Była to wspaniała uczta teatralna, a różnorodność przedstawień przenosiła widza w kompletnie inny wymiar, było wzruszenie, radość i łzy.

 

fot2Festiwal otworzyła Burmistrz Wołomina Elżbieta Radwan. Jako pierwsi wystąpili aktorzy z teatru PaTaTaj – przedstawili bajkę „Bajzelniaki” (spektakl nie brał udziału w konkursie), do której scenariusz napisał Dyrektor Artystyczny Festiwalu – Piotr Stawski. Była to opowieść o bałaganie w dziecięcym pokoju oraz agentkach – Bajzelniakach, które dbały o to, aby ten bałagan zauważały dzieci. Bajka bardzo spodobała się dzieciom – została nagrodzona gromkimi brawami. Liczymy, że Teatr PaTaTaj, który na co dzień współpracuje z MDK będzie miał jeszcze wiele okazji, aby przedstawić swoją opowieść dzieciom.
Prezentowane spektakle konkursowe oceniało jury w składzie: Magdalena Zaorska (przewodnicząca jury), Marcin Januszkiewicz oraz Marcin Tomaszewski. Komisja po obejrzeniu przedstawień przyznała następujące miejsca:
• GRAND PRIX FESTIWALU otrzymał TEATR PRZEBUDZENI za spektakl pt. Szatnia. Niezwykle wzruszający spektakl był swoistym rachunkiem sumienia bohaterów oraz odbiorców. Emocje aktorów odgrywających główne role w przedstawieniu udzieliły się widzom – spektakl dostał owacje na stojąco, brawom nie było końca
• I MIEJSCE (najlepszy spektakl): Teatr Animagia „Karczma pod czarnym Łabędziem”. Ciężko było dostrzec w spektaklu „Karczma pod czarnym łabędziem”, że to sztuka grupy amatorskiej. Świadomi swoich umiejętności aktorzy, którzy ciałem opowiedzieli niesamowitą historię, dbający o każdy szczegół reżyser, ścieżka dźwiękowa stworzona specjalnie na potrzebę spektaklu, która do dziś wywołuje ciarki, scenografia i stroje, które podkreślały wszystkie te atuty – to wszystko złożyło się na sztukę przez wielkie „S”.
• II MIEJSCE (najlepszy spektakl): Teatr Park „Torpeda”. No i była…torpeda! I była też świetna rola „Palaczki”w torpedzie. Park charakteryzuje się barwnymi postaciami, nieco zawiłą historią, świetnymi kostiumami i scenografią. W ich sztukach wszystko gra tak, jak należy. Nasuwa nam się na myśl jedno określenie: perfekcja i profesjonalizm.
• III MIEJSCE (najlepszy spektakl): Teatr Krzesiwo „Eksperyment”. Spektakl opowiada o kondycji współczesnego człowieka oraz jego osiągnięciach na polu sztuki i nauki. W przedstawieniu dwaj przyjaciele – Willy i Leonardo prowadzą beztroskie życie odcięte od pędzącego i stale zmieniającego się świata. Zamknięci we własnej strefie komfortu mają, jak u Pana Boga za piecem. Mogą bez ograniczeń marzyć i tworzyć, śmiać się i wzruszać. Jednak pewnego dnia odżywają w nich dawne tęsknoty i decydują się wybrać w szaloną podróż w nieznany im świat.
• WYRÓŻNIENIE: Teatr Polonistyki UW „Do Kurortu”. Opowieść o ludzkiej różnorodności z jaką można się zetknąć w jednym miejscu. Akcja dzieje się w pociągu, w którym nagle w jednym przedziale znajdują się Artysta poszukujący weny i pragnący samotności, tajemnicza dziewczyna, ekstrawertyczne małżeństwo, pozbawiony skrupułów młody mężczyzna z nietypowym pakunkiem oraz bardzo pewna siebie blogerka modowa. Wszyscy pasażerowie podążają do kurortu jednak każdy podąża tam w innym celu…
• NAJLEPSZY REŻYSER: Monika Kazimierczyk, Dariusz Wychudzki ( Teatr Przebudzeni)
• NAJLEPSZA AKTORKA: Palaczka Torpeda (Teatr Park) Palaczka w torpedzie, czyli Dominika Filipek zagrała rolę brawurowo! Wybór najlepszej aktorki był oczywisty – niełatwo zagrać torpedę w torpedzie z papierosem w ustach śpiewając przy tym piosenkę. Brawo!
• NAJLEPSZY AKTOR: Romeo (Chojnickie Studio Rapsodyczne) Dominik Gostomski okazał się być idealnym materiałem na Romeo. Dominik zaprezentował bardzo interesującą wersję sztuki „Romeo i Julia” wg Szekspira. Zobaczyliśmy dwie twarze głównego bohatera (obie zagrane fantastycznie) – naiwną, szczerą, pełną werwy i tę cyniczną, wątpiącą, sceptyczną. Ta druga ujawniła się po przeżyciu nieodwzajemnionej miłości do… Julii.
Gwiazdą tegorocznej edycji festiwalu był Marcin Januszkiewicz – aktor i wokalista na co dzień związany z Teatrem Studio w Warszawie. Artysta przez dwa dni festiwalowe oceniał spektakle, a na zakończenie wydarzenia zaśpiewał recital „Osiecka po męsku”. Jednak na koncert nie składały się tylko utwory Agnieszki Osieckiej, ale również kompozycje Władysława Szpilmana, Jarosława Kukulskiego oraz jego własne utwory.
Dwudniowemu wydarzeniu towarzyszyła wystawa fotografii teatralnej autorstwa Wojtka Szabelskiego. Podczas festiwalu mogliśmy obejrzeć zdjęcia zrobione w teatrze – podczas spektakli oraz za kulisami. Każde zdjęcie jest inne- pokazuje inny wymiar, piękno sztuki aktorskiej, trud oraz pełen wachlarz emocji towarzyszących aktorowi. Wystawa jest dostępna w MDK do 12 maja.
Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania Festiwalu. Dziękujemy Pani Burmistrz Elżbiecie Radwan i Staroście Wołomińskiemu Kazimierzowi Rakowskiemu za objęcie wydarzenia patronatem.
Serdeczne podziękowania składamy naszym patronom medialnym: Kultura Dostępna, e-teatr.pl, Teraz Teatr, Teatr dla Was, Kurier-W, Fakty.wwl, Radio Fama oraz partnerom: Hotel Livia oraz AdMedia Olga Szyperska.
Wielki ukłon dla Teatru PaTaTaj z Piotrem Stawskim na czele za ogromny wkład pracy i godziny spędzone w Miejskim Domu Kultury w Wołominie.
3. edycja festiwalu BLACKOUT przeszła już do historii. Liczymy na to, że kolejne edycje festiwalu również będą się cieszyć dużym zainteresowaniem, wysokim poziomem i spełnią oczekiwania najbardziej wymagającego widza. Do zobaczenia za rok!

 

2 671 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
Budowa punktu serwisowego Mercedes – Benz Trucks w Emilianowie rozpoczęta!

11 kwietnia w Emilianowie (gm. Radzymin), została zainaugurowana budowa nowego punktu Mercedes-Benz Trucks. Będzie to najbardziej zaawansowany technologicznie, o największej...

Zamknij