ggg

Rail Baltica – wiadukty w Tłuszczu i Kobyłce zwiększą bezpieczeństwo na kolei i drogach

Nowe bezkolizyjne skrzyżowania na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową. W Tłuszczu rozpoczęły się prace budowlane. Podpisano umowę na budowę skrzyżowania w Kobyłce. Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. współfinansowane są ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

default

W Kobyłce nowy wiadukt drogowy zostanie wybudowany niedaleko przystanku Kobyłka Ossów i zastąpi skrzyżowanie w poziomie szyn.
W ubiegły czwartek, 10 marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 24,7 mln zł na realizację prac. Dzięki inwestycji możliwy będzie sprawny, bezpieczny przejazd i przejście nad torami – szybsza i bezpieczniejsza komunikacja pomiędzy dzielnicami miasta.
Wiadukt nad linią kolejową będzie miał 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi skorzystają z chodnika, a dla rowerzystów przewidziano ścieżkę rowerową. Przebudowane zostaną przyległe odcinki ulic, m.in. ul. Jasińskiego. Zakończenie budowy jest planowane na II kw. 2023 r.
W Tłuszczu wiadukt drogowy nad torami Rail Baltica jest już budowany. Wykonawca rozpoczął montaż podpór. Bezkolizyjne skrzyżowanie połączy dwie części miasta oraz zapewni dobre skomunikowanie z centrum (ul. Warszawska i ul. Wiejska).
Obiekt zastąpi przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634 (łączącej m.in. Warszawę z Tłuszczem), dzięki czemu usprawni się ruch lokalny i kierowcy nie będą musieli czekać przy zamkniętych rogatkach. Powstanie jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę, zaplanowano też ścieżkę rowerową, a łatwy dostęp dla wszystkich zapewnią pochylnie. Długość wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi to ponad 1 km, w tym prawie 200 m przeprawy nad linią kolejową. Prace budowlane w Tłuszczu zaplanowano do końca 2022 r. Wartość realizowanych robót to 39,2 mln zł brutto.
Warto nadmienić, że projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę łącznie 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Poza wiaduktem, w Kobyłce PLK planują także inwestycję w rejonie ul. Orszagha, która zostanie przedłużona i poprowadzona pod ul. Graniczną, linią kolejową Warszawa – Białystok i ul. Warszawską.
Do ruchu oddano już dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie, planowana jest także budowa przejścia w pobliżu przystanku kolejowego w Toporze.
Postępują prace na budowach tunelu i wiaduktu w Zielonce oraz wiaduktu nad torami w Mokrej Wsi.
Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 286,8 mln zł netto. (Więcej informacji o inwestycji na stronie: www.rail-baltica.pl).

/Tomasz Łotowski – Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.; foto: A. Lewandowski PKP PLK S.A./

302 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
%d bloggers like this:
Przeczytaj poprzedni wpis:
Koncert Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego

Są takie podróże z których nie chce się wracać. Może to potwierdzić publiczność, która w sobotnie popołudnie została zabrana z...

Zamknij