ggg ggg ggg ggg

Wiadukt w Łochowie już przejezdny!

Kończy się długoletni horror drogowy dla kierowców i mieszkańców Łochowa – od 4 lutego 2022 r. nareszcie można przejechać nowym wiaduktem zbudowanym w ciągu ulicy Wyszkowskiej (DK 62) nad linią kolejową i drogą krajową nr 50 w centrum Łochowa.

Mieszkańcy Łochowa oraz kierowcy korzystający dotychczas z przejazdu przez miasto, już od kilku dni przejeżdżają nad linią Warszawa – Białystok w sposób bezkolizyjny i ciesząc się z otwarcia nowego wiaduktu nad linią kolejową Warszawa – Białystok. Inwestycja kosztująca 28,2 mln zł jest współfinansowana ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”. To kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie nad trasą Rail Baltica, które zwiększyło poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego w Łochowie. Przez ostatnie kilka lat budowa napotykała na problemy ze strony grupki mieszkańców (z kilku najbliższych posiadłości) inspirowanych z zewnątrz, którzy przedkładali swój interes nad dobro ogółu. Konflikt wyglądał również na działania opozycji wobec rządzącego w gminie i mieście Burmistrza Łochowa.
Wiadukt drogowy w centrum Łochowa w ciągu ul. Wyszkowskiej (DK 62) została poprowadzony nad linią kolejową i drogą krajową nr 50. Ma wraz z dojazdami 500 m długości. Wybudowana została jezdnia – po jednym pasie w każdą stronę oraz ciąg pieszo-rowerowy. Bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowanie usprawnia komunikację i kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami na ruchliwej trasie kolejowej Warszawa – Białystok. Kolejnym etapem prac w Łochowie będzie usprawnienie układu dróg krajowych w pobliżu wiaduktu, czyli nowe odcinki jezdni i dwa ronda. Organizacja ruchu przy wiadukcie jest dostosowywana do kolejnych etapów prac. Obecnie został otwarty ruch jedną jezdnią (wahadłowy i z sygnalizacją świetlną kierującą ruchem samochodów).Zakończenie robót przewidziano w połowie roku.
Jak stwierdził w swojej wypowiedzi dla naszej gazety burmistrz Łochowa Robert Gołaszewski:
„Bardzo się cieszę, że wreszcie wiadukt nad linią kolejową został oddany do ruchu. Mam świadomość, że na pełne funkcjonowanie tego rozwiązania drogowego musimy chwilę poczekać. Zostało jeszcze dużo do zrobienia. Tymczasowy wariant z ruchem wahadłowym przy wjeździe na wiadukt usprawnia płynność ruchu i pozwoli wykonawcy na realizację kolejnych etapów budowy. Głównie chodzi tu o przebudowę drogi krajowej nr 50, która docelowo będzie biegła pod wiaduktem. Do ronda w DK nr 62 będzie włączone przedłużenie ulicy Tadeusza Kościuszki. Ten odcinek poprzez ul. Długą zapewni bezpośrednią komunikację z wiaduktem kierowcom z centrum Łochowa. Mieszkańcy czekają też na dokończenie łącznika Al. Łochowskiej z ulicą Świerkową i ulicy Dolnej z Jodłową. Dla optymalnego zafunkcjonowania tego układu drogowego dokończone i powiązane ze sobą zostaną ciągi ruchu pieszego, które znacząco podniosą poziom bezpieczeństwa w tym rejonie. Po zakończeniu robót przez firmę PORR chcemy, jako gmina Łochów wybudować ul. Jodłową i Modrzewiową, bo na dziś są one w fatalnym stanie. W przypadku tych ulic mamy dokumentację projektową i będziemy szukali możliwości dofinansowania ich budowy.
Szkoda tylko straconego czasu, który wygenerowała liderka grupki osób, która swoje działania kieruje na rozpalanie bezsensownych konfliktów. Naszą odpowiedzią na te zaczepki są działania nakierowane na rozwiązywanie potrzeb i problemów naszych mieszkańców. Po zakończeniu tej inwestycji będziemy rozmawiali z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, które są zarządcą tej drogi na temat przebudowy skrzyżowania ulic: Wyszkowskiej, Wyspiańskiego i Modrzewiowej. Na dziś jest tam bardzo duży problem z włączeniem się do ruchu z tych ulic do drogi krajowej. Mamy nawet opracowaną wstępną koncepcję tego rozwiązania.”
Nowy wiadukt drogowy nad trasą Rail Baltica w Łochowie zwiększył poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Mieszkańcy czekali na rozwiązanie pata drogowego dziesiątki lat i tylko szkoda bezsensownego przedłużania czasu realizacji inwestycji rozwiązującej wiele problemów wszystkich mieszkańców oraz blokującej rozwój tego regionu.
Sprawność komunikacji zwiększyły już przejścia w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie oraz wiadukty drogowe w Toporze, Łochowie-Jasiorówce i Małkini. W ubiegłym roku rozpoczęły się budowy wiaduktów w Zielonce i Mokrej Wsi. Prace będą w: Kobyłce – wiadukt i tunel drogowy, Tłuszczu – wiadukt drogowy, Toporze – przejście pod torami.
Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to
286,8 mln zł netto.

/Janina Czerwińska, foto. PKP, UG Łochów /

3 102 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
Z notatnika Wicepremiera, posła Henryka Kowalczyka

Wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk spotkał się 31 stycznia 2022 r. z Prezydentem RP Andrzejem Dudą. Rozmowa...

Zamknij