ggg ggg ggg ggg ggg

Jest odpowiedź PKP PLK S.A. w sprawie budowy dwóch przejazdów bezkolizyjnych w Kobyłce

„W sprawie dwóch przejazdów bezkolizyjnych w Kobyłce, byłam chyba u wszystkich osób władnych, mających wpływ na tę inwestycję” – poinformowała w ubiegłym tygodniu burmistrz Kobyłki Edyta Zbieć, publikując jednocześnie pismo, jakie pod koniec stycznia otrzymała
z Biura Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kilkanaście pism, spotkań, dało wynik taki, że o problemie wie już Ministerstwo Infrastruktury, wie Wojewoda Mazowiecki i posłowie związani z powiatem wołomińskim – poinformowała za pośrednictwem mediów społecznościowych burmistrz Edyta Zbieć, która opublikowała również treść pisma, jakie w dniu 27 stycznia br. otrzymała od PKP PLK S.A., czyli inwestora, odpowiedzialnego za realizację dwóch przejazdów bezkolizyjnych.
Mianowicie, w odpowiedzi na pismo burmistrz Kobyłki z dnia 8 stycznia br. dotyczące budowy skrzyżowań dwupoziomowych w Kobyłce i Kobyłce-Ossów, Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przesłało następujące informacje:
„Budowa skrzyżowań dwupoziomowych w Kobyłce i Kobyłce-Ossów była początkowo planowana w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa-Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne), faza II”, dla którego roboty budowlane zakończyły się w 2017 r. Z uwagi na protesty mieszkańców Kobyłki budowa ww. obiektów została jednak wyłączona z zakresu rzeczowego inwestycji z uwagi na groźbę utraty finansowana dla całego projektu.
W związku z powyższym budowa przedmiotowych obiektów została uwzględniona w aktualnie realizowanym projekcie pn. „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”. Niemniej w dniu 22.12.2020 r. Spółka odstąpiła od umowy z wykonawcą omawianych obiektów z uwagi na wydłużające się procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych oraz dochodzące do Spółki informacje o zamiarze niekontynuowania przez wykonawcę realizacji zobowiązań kontraktowych względem Spółki.
Jednakże zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami (które pojawiły się m.in. na spotkaniu w czerwcu 2020 r.) informujemy, że budowa skrzyżowań dwupoziomowych w Kobyłce i Kobyłce -Ossów powinna zakończyć się w ramach obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do końca 2023 r. Uzyskanie kompletu potrzebnych dokumentów umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II kw. 2021 r. Przetargi na wybór nowych wykonawców robót, które planowane są w 2021 r., zostaną przeprowadzone odrębnie dla każdej z przedmiotowych lokalizacji ze względu na różny etap zaawansowania uzyskiwania decyzji administracyjnych.
Terminy wykonania robót budowlanych zostaną skrócone względem wcześniejszych założeń, tak aby dochować terminów wynikających z umowy o dofinansowanie. Podkreślamy jednocześnie, że ewentualny wzrost wartości inwestycji spowodowany koniecznością ogłoszenia nowych postępowań przetargowych będzie możliwy do rozliczenia w ramach umowy o dofinansowanie, co ma nastąpić do końca 2023 r., w związku z powyższym nie ma konieczności zabezpieczania nowych środków finansowych.”
Odnosząc się do treści rzeczonego pisma na swoim profilu na FB, burmistrz Edyta Zbieć zwróciła uwagę, że „brak realizacji do tej pory obu przejazdów bezkolizyjnych to efekt protestów mieszkańców naszego Miasta. Takie sytuacje nie biorą się znikąd i nawet cudotwórca i jego wysiłek na niewiele się tu zda, dlatego proszę wszystkich o zachowanie tzw. „złotego środka” i niekomplikowanie innym mieszkańcom życia. Wyobrażacie sobie, że ktoś z waszych bliskich ma zawał, a karetka stoi kilka minut na przejeździe kolejowym??? Chyba nie trzeba nic więcej tłumaczyć. Te przejazdy bezkolizyjne – MUSZĄ POWSTAĆ!!!”.
Pani Burmistrz podkreśliła przy tym, że PKP PLK S.A. przewiduje zakończenie budowy obydwu przejazdów bezkolizyjnych do końca 2023 roku. Czy ten termin zostanie dotrzymany, wiele zależy od samych mieszkańców.
/opr. KW/

1 032 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
Nowe karetki na ratunek mieszkańcom Powiatu Wyszkowskiego!

Dwie nowe karetki typu B i C do transportu sanitarnego już w wyszkowskim szpitalu! 8 lutego 2021 r. starosta Powiatu...

Zamknij