ggg ggg ggg ggg ggg

Nowoczesny most kolejowy na Bugu w Małkini Górnej

W ubiegłym tygodniu ruszył zmodernizowany odcinek Rail Baltica. Nowym torem na linii Warszawa – Białystok i po 300-metrowym moście na Bugu między Sadownem, a Czyżewem na terenie Małkini Górnej po 10 marca 2019 r. pojechały pierwsze pociągi.

Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do Białegostoku. Pociągi pojadą szybciej – pasażerskie z prędkością do 160 km/h a składy z towarami do 120 km/h. Podróż pomiędzy Warszawą i Białymstokiem skróci się do ok. dwóch godzin. Pierwsze efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych w tym regionie to nowy tor kolejowy i 300 metrowy most na Bugu w okolicach Małkini Górnej. Inwestycja polega na modernizacji 35 km Rail Baitica w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 569 mln zł.
Prace na odcinku Sadowne – Czyżew są realizowane w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” i finansowane z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Komfort podróżującym zapewnią przebudowane perony na stacjach Sadowne i Małkinia oraz na przystankach Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie. Na podwyższonych peronach ustawiono nowe wiaty i ławki, a tablice informacyjne oraz nagłośnienie ułatwiają podróż. Zamontowano funkcjonalne oświetlenie i perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W Małkini nowe przejście podziemne zastąpi starą kładkę. Jest już gotowa konstrukcja pod dwoma torami. Już w marcu roboty przeniosą się na drugą stronę stacji.
Nowy most w Małkini ma 300 m i składa się z pięciu 60-metrowych przęseł o wysokości 12 m i waży 3000 ton. Inwestycja likwiduje tzw. wąskie gardło – jednotorową przeprawę przez rzekę. Jeszcze w marcu rozpocznie się rozbiórka starego obiektu, a w jego miejscu powstanie nowa konstrukcja. To nie wszystkie przeprawy mostowe tej modernizacji, chociaż ten właśnie most wygląda imponująco. Wybudowane zostały także nowe mosty nad rzeką Bojewką i Nową Treblinką. Nowe mosty na Bugu umożliwią przejazdy większej liczby pociągów pasażerskich. Zapewnione będzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas składów towarowych.
Ponadto na 35 km odcinku ułożono nowe tory i sieć trakcyjną. Zamontowano ponad 40 nowych rozjazdów, wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie składów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. Nowoczesne urządzenia i systemy zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h.
Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. W marcu roboty przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót zaplanowano w II kwartale 2020r. Jest to też niezwykle korzystne nie tylko dla podróżujących, gdyż lepsze skomunikowanie tego regionu będzie miało wpływ na rozwój miejscowości oraz gmin położonych przy trasie kolejowej.
Więcej na temat modernizacji na stronie internetowej Rail-Baltica.

/J.Cz./

4 349 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
Supertalent Wyszkowa

Wiktoria Kukwa, Ewa Antoniak, Roksana Sówka, Adrianna Denis i Sandra Korytkowska, Wiktoria Królikowska i Martyna Łyszkowska, Roman Szymanik okazali się...

Zamknij